Saturday 8 February 2014

B-Complex



HARGA RM 53.75 (SM) / RM 56.25 (SS)

Perbezaan Shaklee :

Para Saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadiyang pertama didunia dengan kadar keboleh serapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti. Ini kerana , asid folik yang semulajadi tidak mudah untuk diserap oleh tubuh, dan hampir 99% asik folik yang terdapat dalam pasaran bersifat sintetik.

B-Complex shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% Biotin dan asid folik. Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin B-kompleks untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.

Kelebihan dan kekurangan akan menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dalam tubuh. Vitamin B adalah vitamin larut air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melaluir sistem pencernaan. Oleh itu, adalah sangat penting untuk kita mengambil vitamin B-kompleks setiap hari.

Shaklee B-Complex will not cause rosary fungus or infected active yeast bacteria like B complex extract from beer yeast.

Manfaat utama:

* Menukar makanan kepada Tenaga- Bantu penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan.

*Melawan Tekanan - Memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia

* Membantu tumbesaran - Menggalakan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.

* Rambut beruban dan gugur - Membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut.

* Baik untuk mata - Mengurangkan masalah keletihan mata , mencegah katarak, meningkat kualiti penglihatan , perkasakan memori dan daya pemerhatian/fokus

* Mencegah anaemia - Membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi, merangsangsirkulasi darah dalam tubuh, merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardivaskular, merawat atau mencegah anemia, sakit kepala , pening, lemah semangat, kelethihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat atau laut.

* Meredakan senggugut - Baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman, terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.

* Mencegah perlcche - dikenali juga sebagai kerekahan mulit (mouth chilitis), mencegah jangkitan lidah ( glossitis) , nafas berbau.

* Detoksifikasi - meredakan alahan

Bagaimana memilih B-kompleks yang baik?

1. mengandungi kesemua 8 vitamin - B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan biotin sebagaimana dinyatakann dalam RDA (kesemuanya perlu diambil pada masa yang sama)

2. Harus mengandungi 100% RDA untuk asid folik dan biotin

3. Pastikan jurang peratusan nilai harian B1, B2, B3 dan B12 tidak terlalu besar

4. Elakkan pengambilan B-kompleks yang menawarkan rumusan larut air (sustain release)



KENAPA PILIH SHAKLEE B-COMPLEX
AW – NATURAL B-COMPLEX
RM 67 / 83 hidangan
Mengandungi 7 vitamin B sahaja
SHAKLEE B-COMPLEX
RM 53.75 /120 hidangan
8 vitamin lengkap
RM 0.81 / 1 hidangan
RM 0.45 / 1 Hidangan


Cadangan:


Untuk kesihatan berpanjangan : 1 biji sehari (selepas makan)
Untuk rambut gugur, anaemia , kesakitan : 2-3 kali sehari, 1 biji (selepas makan)

Mengapa urin menjadi kuning?

Ini merupakan situasi normal kerana B-Compleks merupakan vitamin larut air dan ia mengandungi elemen kekuningan. Pada peringkat awal pengambilan, tubuh kita akan melakukan timbang tara terhadap kadarpenyerapan dan tahap kenuningan akan berkurangan dari masa ke semasa.

Nota : B- kompleks merangsang metabolisma dan menyebabkan tubuh kita mengeluarkan haba, oleh itu pengambilan air putih atau teh herba yang banyak adalah sangat digalakkan.

BERMINAT!!

Hubungi saya untuk mendapatkan produk B-Complex berkualiti daripada SHAKLEE

Juga anda boleh membeli pada harga ahli supaya pembelian anda berbaloi dan disamping itu anda  
boleh menjana pendapatan sampingan yang lumayan .Saya yakin anda tentu boleh!!

Menarik !!: Free membership/keahlian untuk pembelian minimum 200uv dan akan menerima bonus setiap 11 haribulan!!

MY SHAKLEE ID : 1094566 ( SITI FATIMAH)

Tunggu apa lagi :
SMS saya sekarang !!

SMS/whatsApp SITI : 011-1857 6919 
OR  SITI : 013-3851391
sekarang!!

(diutamakan sms dahulu supaya mesej anda dapat dilayan dengan kadar segera )

No comments:

Post a Comment